Dilluns 3 de maig , vaig presentar una conferència a l’Ateneu Barcelonès titulada “Ferrocarril metropolita i alternatives de futur”. Els ponents son Santiago Montero Homs (1046), Enginyer Industrial, que ha estat alt directiu en empreses de instal·lacions metàl·liques, energètiques i de seguretat i conseller del President de la Cambra per temes infraestructurals entre 1990 i 2000, i Carles Viader Soler (1974), enginyer de Camins, que ha construït part dels projectes ferroviaris barcelonins i que des del 2011 treballa a Londres en projectes de AV a Regne Unit i països Bàltics.
Els ponents parteixen de la base de que el sistema ferroviari català, i espanyol, per tal de reduir el consum d’energia i mantenir la competitivitat industrial, necessita urgentment d’homologar-se al europeu però no solament en els estàndards, sinó també en la capacitat d’us que a Europa és entre 3 i 5 vegades superior.
La principal dificultat i el repte és la geografia (territorial, urbanística…) de la Regió Metropolitana de Barcelona amb un terreny gens pla i una gran densitat de població. I la clau de l’èxit, segons ells, no és tant el finançament sinó la capacitat de gestió i les idees que s’apliquin per fer aquesta transformació.
Penjo el vídeo: